Гейміфікація програм лояльності споживачів
DOI:
https://doi.org/10.31617/1.2024(153)04Ключові слова:
лояльність, програми лояльності, гейміфікація, елементи гейміфікації, гейміфікація програм лояльностіАнотація
Розробка комплексного підходу до впровадження гейміфікації є важливим напрямом у забезпеченні довгострокової лояльності споживачів. Використання компаніями таких ігрових елементів, як виклики, конкуренція, системи нагород, забезчує дієвий вплив на лояльність споживачів, створюючи привабливий та захоплюючий досвід. У цьому напрямі важливим є обгрунтування принципів застосування гейміфікації, виокремлення етапів впровадження, визначення елементів та місця у створенні унікальних програм лояльності. Метою статті є обґрунтування напрямів імплементації гейміфікації у програми забезпечення довгострокової лояльності. При проведенні дослідження використано загальнонаукові методи аналізу та синтезу для представлення основних елементів гейміфікації, їх характеристик; емпіричні методи, системно-структурний аналіз, порівняння та графічне зображення. Обґрунтовано роль гейміфікації у програмах лояльності та доведено її ключову роль у побудові довгострокових взаємовідносин зі споживачами. Досліджено ключові тенденції використання гейміфікації для стимулювання взємодії та залучення аудиторії. Встановлено, що для вітчизняних компаній основними елементами гейміфікації мають бути: бали та відзнаки; соціальна взаємодія; завдання та виклики; прогресія та рівні; конкуренція та лідерборди; персоналізація та кастомізація; часові обмеження; історії та наративи; віртуальні нагороди та стимули. Визначено пріоритетні напрями використання гейміфікації та акцентовано увагу на дієвості елементів у межах кожного. Запропоно-
вано етапи впровадження гейміфікації українськими компаніями з урахуванням збалансованості елементів та унікальних потреб брендів.
Посилання
Adact (November 10, 2023). 10 Ideas for Gamification in Loyalty Programs. https://adact.me/blog/gamification-in-loyalty-programs/#:~:text=You%20can%20gamify%20your%20loyalty,certain%20days%20of%20the%20week
Barney, N. (September, 2023). What is gamification? TechTarget. https://www.techtarget.com/searchhrsoftware/definition/gamification
Chang, J. (2023). 54 Gamification Statistics You Must Know: 2023 Market Share Analysis &
Data. Finances online. https://financesonline.com/gamification-statistics/
Clock, H. (27 may, 2023). 19 Gamification trends for 2023-2025 top stats, facts & examples. Growtn Engineering. https://www.growthengineering.co.uk/19-gamification-trends-for-2022-2025-top-stats-facts-xamples/#elementoraction%3Aaction%3Dpopup%3Aclose%26settings%3DeyJkb19ub3Rfc2hvd19hZ2FpbiI6IiJ9
Education Technology (28 September, 2023). Gamification, What It Is, How It Works, Examples. https://educationaltechnology.net/gamification-what-it-is-how-it-works-examples/
Fortune. Business Insights (Jun, 2020). Gamifica-tion market siza, share & COVID-19. https://www.fortunebusinessinsights.com/industry-reports/gamification-market-100632
Grochowska, I. (2023). 10 best gamification loyalty programs. Open Loyalty. https://www.openloyalty. io/insider/10-best-gamification-loyalty-programs
Höber, L-M. (November 30, 2023). Camification: definition, benefits&5-step practical guide. Teama-zing. https://www.teamazing.com/gamification/
O'Neill, S. (January 25, 2022). Gamification in Marketing: Stats and Trends for 2023. Lxahub. https://www.lxahub.com/stories/gamification-in-marketing-stats-and-trends-for-2022
Open Loyalty (2023). Loyalty Program Trends 2023 report. https://www.openloyalty.io/insider/loyalty-program-trends
RAU (2022). Торгівля з азартом: як українські рітейлери використовують гейміфікацію та доповнену реальність. https://rau.ua/novyni/torgivlja-z-azartom/
Мостова, А.Д. (2018). Поняття гейміфікації та її роль у маркетингу. Європейський вектор економічного розвитку, 1 (24), 96-106. https://eurodev. duan.edu.ua/images/PDF/2018/1/11.pdf https://doi.org/10.32342/2074-5362-2018-24-9
Присяжнікова, К. С., & Кірносова, М. В. (2023). Формування лояльності споживачів до бренду. Сучасні інформ. технології та телекомунікаційні мережі: тези доп. 58-ї конф. молодих дослід-ників, 328-331. http://dspace.op.edu.ua/jspui/handle/123456789/13976
Янковець, Т., & Чернева, Н. (2022). Клієнто-центричність як основа розвитку бренду ювелірних прикрас. Бренд-менеджмент: маркетингові технології: тези доп. 4-ї Міжнар. наук.-практ. інт.-конф., 179-182. https://knute.edu.ua/file/MzEyMQ==/47092bbc7331460a6943c1b257a22db6.pdf#page=180
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Ліцензія Creative Commons Зазначення Авторства 4.0 Міжнародна (CC BY 4.0)